• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditbevakning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Fick brev från UC idag om kreditbevakning gällande Big Bank.

Har jag fått en UC reggad på mig då eller??

Har nyligen bytt adress till en särskild postadress om det har något med det att göra kanske?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Fick brev från UC idag om kreditbevakning gällande Big Bank.

Har jag fått en UC reggad på mig då eller??

Har nyligen bytt adress till en särskild postadress om det har något med det att göra kanske?

Låter som en trolig förklaring. Big Bank har en bevakning på dig och får löpande information från UC när något i din upplysning ändras och varje gång UC skickar sådan information meddelar de även dig. Du ska inte få en förfrågan av detta.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Enligt min UC säger de så här:Om du har fått ett papper på en ny händelse för dig, så gäller det för en s k kreditbevakning. Det är en tjänst som vi ger till vår företagskund som då kan få fortlöpande information om sina kunder. När vi sänder denna information får du samtidigt en kopia på vad vi har lämnat ut för information.
Står inget om det medför en ff så förhoppningsvis är det bara en upplysning till dig att Big Bank har fått en upplysning om någon ändrad information hos dig.
 
Senast ändrad:

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Dom har bevakningen för att se om något förändras. Exempelvis Supreme Card har kreditbevakning. Där är det så att får man exempelvis en betalningsanmärkning så ryker krediten rakt av på en gång. Det kan vara liknande som Big Bank har också, så se till att dom inte får skäl att säga upp din kredit.
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Vilka kreditkortsutgivare kreditbevakar förutom Resurs Bankens olika märken?
Någon som vet om Bank Norwegian gör det?
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Dom har bevakningen för att se om något förändras. Exempelvis Supreme Card har kreditbevakning. Där är det så att får man exempelvis en betalningsanmärkning så ryker krediten rakt av på en gång. Det kan vara liknande som Big Bank har också, så se till att dom inte får skäl att säga upp din kredit.
Om man skulle råka få kredit (gäller det även lån??) uppsagd på grund av att dem sett att man har en betalningsanmärkning vid kreditbevakning, kommer hela skulden förfalla till betalning direkt, eller är det att fortsätt betala per månad men att inga ytterligare köp/uttag medges.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vilka kreditkortsutgivare kreditbevakar förutom Resurs Bankens olika märken?
Någon som vet om Bank Norwegian gör det?
Bank Norwegian har Intrum som inkassopartner och Intrum har också tjänsten kreditbevakning, så om Bank Norwegian använder sig av kreditbevakning så är det troligt att Intrum gör den Det är ju inte bara Uc som har kreditbevakning utan även Bisnode, Svea, Soliditet, Creditsafe osv.
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Hos Resurs fortsätter du betala av på kreditkorts skulden som inget har hänt.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Vilka kreditkortsutgivare kreditbevakar förutom Resurs Bankens olika märken?
Någon som vet om Bank Norwegian gör det?

Det gör dom inte. Inte på samma sätt som Resurs Bank. Det är mig veterligen bara Resurs Bank som gör så här av korten jag använt och betalar på idag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp